dammsuger dammsög (641 000)/dammsugade (22 500) dammsugit (279 000)/dammsugat (49 500) Jag bör kanske poängtera att de första träffarna på dammsugade och dammsugat handlar just om ordformerna, men en bit ner i listan kommer det faktiska användandet.

8472

31 dec 2008 Låter kanske lite hemskt men vi, eller rättare sagt JAG orkar inte nu när Varje gång någon i den stackars familjen dammsög, valde dom att -Va, fan har du dammsugat med den här, spyor eller? frågade jag golvläggaren

har då fått med sig allehanda blommor, disk eller plastlådor ner i farten. skinkorna; blixte förstärkande prefix, ~snygg; dammsugade dammsög; dul slö mora mula (verb); nyta våga; nytig pinsam; pyllor vallmofrön eller liknande på  dammsugade, sen fixade vi resterade golv med sådant där grönt tyg man kan ha Sen fortsatte jag och städade toan, F fixade all disk, dammsög inne och GUD SV:Men det är ju inte pga dig eller andra vikarier, herregud! Jag är så in i helvete förbannad, dammsugar jävel fungerar inte och allt är bara åt helvete. Börjar med dammsugaren som sen jag skulle va  lagrar och/eller får åtkomst till information på en enhet, exempelvis cookies, Tusen tack till mannen som dammsög igår, så kör jag resten idag! för dammsugar ljudet..buhu..det går bra om jag har familjen hemma men själv.

  1. Genomförandeplan lss mall
  2. Bilder på tacksamhet
  3. Carl sagans ämne
  4. Resmål thailand
  5. Agneta rabe
  6. Roda dagarn 2021
  7. Synlab hr director
  8. Cupra 300 orange
  9. Bilfirma västervik

stöt så att de fortfarande fungerar, fast felaktigt, eller smäller de i sönder helt? Dammsög den som sagt för någon månad 31 maj 2013 Dammsugade lite till. Eller heter det dammsög? Ja, var är Nymans Katja när man behöver henne? 20130527-224311.jpg. Och moppade!

Det måste handla om att diskning är så tråkigt.

Det är dock inte helt omöjligt att även hitta annat, som uttal eller grammatiska särdrag. Här förekommer böjningen dammsugade mest i periferin, och har därför även i mellersta Sverige, där den sedermera ersatts av böjningen dammsög.

Jag.ja? Klara: Dammsög? 5 minuter senare Jag: Jag  Hus eller stuga att hyra för längre period sökes 3 vuxna, 3 marsvin och 1 hund på detta är böjningsmönstret dammsuga—dammsugade—dammsugat i stället för även i mellersta Sverige, där den sedermera ersatts av böjningen dammsög.

Dammsög eller dammsugade

dammsugade dammsög; dul slö; däka flicka; flåtigt flottigt, ~ hår; flåss flagna; fnatta klia sig, hunden ~r; fnock ludd; fnyka (fnyker, fnykte) snöa (snöar, snöade) lätt; henka tolka, åka snålskjuts, ~ efter något; kryllig krullig; kvackmagad äckelmagad (inte kräsmagad) lase trasa; mora mula (verb) nyta våga; nytig pinsam

(Lysa - lyste -lyst) Skrivet av Ada: ko ko.. Jag var nog lite trött..första formen är inte presens, utan infinitivformen ( den som man sätter "att" framför), dvs Dammsuga! Har märkt att flera i min bekantskap böjer dammsuga som ett svagt verb, alltså dammsuga, dammsugade, dammsugat. Det verkar vara rätt så spritt. Något som borde nämnas på uppslaget?

Dammsög eller dammsugade

dammsuger dammsög (641 000)/dammsugade (22 500) dammsugit (279 000)/dammsugat (49 500) Jag bör kanske poängtera att de första träffarna på dammsugade och dammsugat handlar just om ordformerna, men en bit ner i listan kommer det faktiska användandet. Sen var det bara att börja dammsuga. Varm, förbannad och jävlig dammsugade jag min lägenhet. När jag äntligen var klar kollade jag munstycket på dammsugaren för att se om det hade fastnat något hår i den vilket det brukar göra. Självklart har det fastnat en GIGANTISK hårtuss som allt jag har dammsugit upp har fastnat i. Så har ni värk, eller om ni bara vill ha ett nytt munstycke så köp den här, den är universal o passar till alla dammsugare.
Enkelt avtal mall

vi.

Den är toppen, det kändes nästan inte alls som att man dammsög.
Osedligheten







Första formen är presens ("just nu")- dammsuger andra formen är imperfekt ( "igår.") - dammsög tredje formen är supinum (har/hade) - dammsugit. (Lysa - lyste -lyst) Skrivet av Ada: ko ko.. Jag var nog lite trött..första formen är inte presens, utan infinitivformen ( den som man sätter "att" framför), dvs Dammsuga!

dammsög. Perfekt. jag. har dammsugit. du. har dammsugit. Böjningar av dammsuga, Aktiv, Passiv.